onsdag 27 augusti 2008

Viva la Vida

Här bor jag.. typ iaf


Det går bra på jobbet, fan va skönt det känns. Hoppas verkligen jag får en riktig fast-anställning snart. Flyttar ut ur denna lilla äckel stugan på 20 kvadrat, som jag bor i temporärt just nu, om 4 veckor, rakt in i en fräsch och betydligt större centralt belägen 2:a mitt i Falkenberg. Wunderbar! Utnytjar för tillfället duschen på jobbet eftersom den jag har i stugan redan är bebodd av äckliga stora skalbaggar och andra exotiska smådjur, varmvattnet tar slut efter ca 7 min och trycket i den är så dåligt att de knappt går att spola iväg spindlarna på väggarna, äckligt men sant. Laga mat är bara att glömma också, har 2 plattor som står så nära väggen att det knappt går att ställa den minsta stekpannan på dom. Ingen ugn eller frys. Knappt någon tvättstuga heller för den delen eftersom min giriga granne snor mina tvättider hela tiden och slänger min tvätt på golvet. Ska bli så jävla skönt att flytta!

Ledig på fredag. Shopping i Halmstad med Sanna på dan, och på kvällen ska vi läskigt nog till Chez Adam i Falkenberg, en skabbig alkis - och invandrarpub på en sidogata i stan, som någon förnuftig människa tagit tag i och kommer från och med fredag börja spela BRA musik och sälja billig öl, utan inträde! Skärpning Falkenberg, fler sånna ställen!

Inga kommentarer: