tisdag 15 september 2009

Oh lover boy



Mitt första minne från Patrick Swayze är väldigt svagt. Kommer ihåg att jag låg hemma i min mammas vattensäng och kollade på Dirty Dancing på en av våra första riktiga VHS-spelare! Baby & Johnny. Varenda replik, dansmove, hela filmen betyder så mycket för mig. Blev verkligen ledsen i morses när jag fick höra att min älskade Johnny, min första förälskelse hade dött. Usch. Cancer är hemskt.
En annan favorit är filmen Ghost. Minns även den.. vi satt i pappas gamla plyschsoffa och kolla på Filmnet (tidigt 90 tal). Men det är ingen fråga om saken, He was really some kind of wonderful..



Patrick Swayze R.I.P


1 kommentar:

Anonym sa...

Mitt starkaste Patrick-minne är när han i Point Break säger repliken:
"If you want the ultimate, you've got to be willing to pay the ultimate price. It's not tragic to die doing what you love."
Voddlade den igår - nostalgi! Hoppas han fick som han ville.
/S