söndag 29 mars 2009

Idol audition, Göteborg 090328







Igår åkte jag och Steinar upp till Göteborg för Idol uttagningarna. Efter närmare 7 timmar i kön utanför kom vi till slut in i Eriksbergshallen.. där fick vi vänta ytterligare cirka 2 timmar. Efter en jävligt lång dag fick vi äntligen sjunga inför juryn, jodå, du läste rätt, VI fick sjunga. Även jag ställde upp med ett bidrag. Det var första gången någonsin jag sjöng inför någon annan än mitt duschmunsstycke, och tro det eller ej med jag sjöng bra, iaf enligt juryn. Grymt kul, gick dock inte vidare. Men däremot gjorde Steinar det, hur galet kul som helst! Jag sjöng en gammal dänga med Blink 182 I miss you, och Steinar sjöng Bullet for my Valentine med sköningen Tears don't fall. Det var så jävla bra, kunde inte hålla tillbaka tårarna! Vi avslutade kvällen med lite bärs på Rock Baren i Göteborg, även Steinars kusin Björn var med! Lång med lyckad dag. Så nu får vi hålla tummarna för min bäste vän att han kommer gå långt!

2 kommentarer:

Alex sa...

Whaaat? Så jekla grymt av dig...hade jag velat se. :)
Synd att du inte gick vidare. Modigt Kristin!

Kristin sa...

Tack! Trodde aldrig jag skulle genomföra detta, men gick ju bra iaf! Jag är glad och stolt över mig själv! =)